سيد حسن نصرالله:جلوي طرح‌هاي خطرناك آمريكا و اسراييل درمنطقه را گرفته ايم 

يزدفردا - سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله لبنان، در چهارمين نطق تلويزيوني خود، اظهار داشت: حزب‌الله، توانسته‌است از اجرا شدن طرح‌هاي خطرناك آمريكا و اسراييل در خاورميانه جلوگيري كند.


به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا به نقل از المنار، سيد حسن نصرالله در اين گفت‌وگوي تلويزيوني تصريح كرد: اسراييل در ماه سپتامبر و اكتبر قصد حمله به لبنان را داشت و براي آن برنامه‌ريزي كرده بود اما در پي اقدام حزب الله در به اسارت گرفتن دو نظامي صهيونيسم، آنها نتوانستند ما را غافلگير كنند و مجبور شدند در حالي كه هنوز براي جنگ آماده نشده بودند و اطلاعاتشان پيرامون لبنان كامل نبود، به لبنان حمله كنند.
وي افزود: نه تنها حزب‌الله، بلكه هيچ دولت و سازماني اطلاعاتي ديگري از طرح حمله اسراييل و آمريكا به لبنان آگاهي نداشت و با اقدام غافلگيركننده حزب‌الله در به اسارت در آوردن نظاميان صهيونيسم، اين رژيم غاصب غافلگير شد و وقتي به لبنان حمله كرد كه ما براي آن آماده بوديم و بدين ترتيب گزينه‌هاي بدتر براي لبنان و طرح‌هاي خطرناك‌تر براي خاورميانه از بين رفت.
نصرالله گفت: با گذشت چند روز از درگيري‌ها، انگيزه‌هاي واقعي اسراييل از حمله به لبنان بويژه با اظهارات اخير رايس، مشخص شد.
وي افزود: طرح خاورميانه جديد، پيش از اين برنامه‌ريزي شده بود و آمريكا و اسراييل اين طرح را از فلسطين آغازكردند، اما با پيروزي جنبش حماس در انتخابات غافلگير شدند. آمريكا و اسرائيل سپس به دنبال از بين بردن مقاومت در لبنان بودند و با اعمال فشارهاي داخلي و نيز تلاش براي ايجاد فتنه در ارتش لبنان قصد داشتند به اين هدف برسند كه همه تلاش‌ها با شكست مواجه شد.
سيد حسن نصرالله افزود: ما با وجود آنكه ازطرح برنامه ريزي شده آمريكا و اسرائيل براي حمله به لبنان و آغاز تغييرات گسترده در خاورميانه اطلاع نداشتيم، با به اسارت گرفتن دو نظامي اسراييلي طرح خطرناك‌تر آمريكا و اسراييل را براي منطقه از بين برديم.
وي در خصوص درگيري با اسرائيل اعلام كرد: حملات خود عليه اسراييل را به مناطقي فراتر از حيفا مي‌كشانيم و اسراييل بايد منتظر ضربات سنگين‌تري باشد

منبع:رسا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا